Naar Ventura via highway 1 - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Naar Ventura via highway 1 - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Naar Ventura via highway 1

Blijf op de hoogte en volg Robert

08 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Ventura

Gisterenavond had papa aan Ruud een mail gestuurd of we 's morgens, rond 6 uur 's-avonds in Nederland, konden skypen. Terwijl we zaten te wachten dat Ruud online zou komen, zagen we dat Rian online kwam. Dus hebben mama en Rian even bijgekletst. Even later hadden we een hele goede video- en geluidsverbinding via Skype. Geweldig dat dat zo makkelijk en goed werkt.
Zo rond kwart over negen zijn we begonnen aan onze rit naar Ventura, die uiteindelijk 273 mijl lang was. We hadden ervoor gekozen om via highway 1 te rijden, "the big sure" het grote land van het zuiden, of wel langs de kust. Onderweg zagen we hoe de golven kapot sloegen tegen de rotsen, geweldig om te zien.
Bij point "Piedras Blancas" zijn we net als ongeveer alle toeristen, gestopt om de zee-olifanten (elephants seals) te aanschouwen en te fotografere;, wat zijn dat grappige beesten. Daarna hebben we Hearst Castle gezien, gebouwd  door Hearst, de voormalige krantenkeizer van Amerika. Je kunt vijf verschillende rondleidingen krijgen over dit landgoed en landhuis, zo groot is het. Gezien de beperkte beschikbare tijd hebben we dit maar achterwege gelaten. Wel hebben we de Madonna Inn bezocht. Het meest kitscherige hotel ter wereld. Volgens ons getuigt het echt van wansmaak, maar natuurlijk wel leuk om er even binnen te gaan.
Onze volgende stop was bij Pismo Beach, de Californische kust met surfers en  lifeguards zoals je die op tv  ziet (papa heeft nog gezocht naar Pamela Andersen, maar niet gevonden). Wat we wel gezien hebben zijn Bultrugwalvissen en een dolfijn. Gelukkig hebben we hier ook foto's van kunnen maken. Ook hebben we een hele leuke foto kunnen maken van mij en een pelikaan. Op onze route van vandaag kwamen we langs Los Olivos, in de buurt van Santa Barbara, waar de Neverland ranch van Michael Jackson is gevestigd. We zijn daar naar toe gereden, maar volgens de vriendelijke bewaker bij de poort was Michael niet thuis. Het is nu meer een bedevaartplaatsje waar niemand wordt toegelaten.  Verder op de ranch staan zelfs gewapende bewakers. Veel van de spullen die aan Michael doen denken zijn inmiddels verwijderd.
In Santa Barbara zijn we in de file terechtgekomen, zodat we een half uurtje later aankwamen bij ons hotel, maar wie maalt daar om, we hebben tenslotte vakantie. Omdat het hier nog steeds warm is, ben ik direct het zwembad ingesprongen. Inmiddels fris gedoucht en omgekleed, zijn we klaar om te gaan eten. Volgens de mevrouw bij de receptie zijn er in de straat van ons hotel een heleboel aardige restaurantjes, dus dat moet wel weer lukken. Morgen gaan we naar Los Angeles. We gaan daar slechts de high lights bekijken, want we willen ook nog naar Mailibu. Daarover morgen meer.

• 09 Augustus 2012 - 10:20

Lia Jacobs:

Hallo Robert, Marja en Richard,
    Ja, Robert als een vrouw een bekende ontmoet blijft ze kletsen, maar dan hebben jullie toch rust.
    Robert je maakt leuke verslagen en mooie foto's. Hier kan je straks een leuke boek van maken en aan opa laten zien want die is ook benieuwd hoe het met jullie gaat.
    Ik doe hem altijd de groeten van jullie en hij maakt het goed.
    Geniet er nog van want het is zo om.
    Groetjes vanuit Duizel, Nederland.