Joshua Tree Park en Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Joshua Tree Park en Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Joshua Tree Park en Palm Springs

Blijf op de hoogte en volg Robert

11 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vanochtend zijn we iets later opgestaan dan normaal. Ten eerste omdat de dag van gisteren erg vermoeiend was geweest en ten tweede omdat de dag van vandaag een relatief rustige zou worden. Vandaag koers gezet naar Palm Springs waar de temperaturen lopen tot circa 45 graden. Vandaag was dat ook zo, zelfs toen we vanavond om  9 uur gingen eten wees de temperatuurmeter in de auto nog 116 graden Fahrenheit (ruim 46 graden Celsius) aan.
Rond  kwart over 1 waren we al in het hotel, dat er wel heel erg chique en luxe uitziet, en na te hebben ingecheckt en een broodje te hebben gegeten zijn we naar Joshua Tree park gereden. Toch nog een ritje van 50 mijl enkel reis. Papa en mama moesten bij Joshua Tree meteen aan U2 denken. Dat moesten ze me toch even uitleggen. Het album "Joshua Tree". Is toch echt van voor mijn tijd, hoewel ik de muziek van U2 wel goed vind. De bomen in het Joshua Tree Park zijn vernoemd naar de profeet Joshua, die blijkbaar met zijn handen omhoog gericht naar de hemel staart. Deze bomen zien er ook zo uit?? Dit heb ik er althans over gelezen. Op zich zijn het hele aparte bomen (zie foto), welke ik nog nooit ergens anders heb gezien. De natuur was hier weer heel verschillend van al hetgeen we de afgelopen weken zijn tegengekomen.
Omdat het toch wel erg warm was, hebben we niet het gehele park rond gereden, maar een kortere versie gedaan. Onderweg nog even gestopt om een ijsje te eten en toen terug naar het hotel, waar we direct nar het zwembad zijn gegaan. Het was toen rond een uur of half 6. Tot bijna 8 uur lekker in het water gelegen en mama heeft, voor het eerst deze vakantie, een boekje gelezen bij het water. Papa en ik hebben ons met name in het water vermaakt.
Om circa 9 uur zij we gaan eten. De keuze was vandaag gevallen op Chinees. Het restaurantje zat op ongeveer een mijl van het hotel, maar vanwege de hitte zijn we toch met de auto gegaan. Morgen nog een lange reis naar Phoenix, terug naar het beginpunt van onze reis en daarmee is dan de cirkel rond.