Monterery en 17 mile drive - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Monterery en 17 mile drive - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Monterery en 17 mile drive

Blijf op de hoogte en volg Robert

07 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Monterey

Toen we vanochtend vertrokken uit San Francisco was het een heel stuk frisser dan de afgelopen dagen toen wij er waren. We hebben dus echt geluk gehad met het weer in San Francisco. Vandaag stond er een rit van zo'n 130 mijl (200 km) op het programma naar Monterey. Na zo'n 50 mijl hebben hebben onze eerste stop ingelast bij Santa Cruz. Deze stad is bekend vanwege zijn "Boardwalk", een mooie wandelweg langs de kust en aan het eind staat een permanente kermis opgesteld. Ik ben in de achtbaan geweest en de vrije val. Beiden waren weer leuk om te doen. Aan de pier zagen we wederom zeeleeuwen, dus weer de nodige foto's gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel. Rond 2 uur in de middag waren we er al. Na de lunch zijn de "17 mile drive" gaan rijden, een rit van 17 mijl langs de kust met een hoop leuke en interessante fotomomenten. Onze stops waren o.a. bij 'restless sea', waar ik nog even in de Stille Oceaan ben geweest (pootjebaden), bird- and sealrock en lone cypress. Wederom een hoop zeeleeuwen gezien, het wordt bijna normaal. We hebben ook nog zeeotters gezien, en dat is wel uniek, want die zijn pas recent weer teruggekeerd op deze plek. Ook hebben we een kijkje genomen bij een van de mooiste en tevens duurste golfcourses van de wereld, althans dat staat in het boekje van "17 mile drive". Het gras op de green wordt hier werkelijk met een nagelschaartje bijgehouden. Ofschoon de rit slechts 17 mijl is, zijn we toch de nodige tijd onderweg geweest, vanwege de vele stops. Na terugkomst in het hotel zijn papa en ik nog wezen zwemmen, mama is wel even meegegaan, maar die vond het water te koud (watje). Zo dadelijk gaan we eten, nog een verrassing waar en wat, en morgen naar Ventura. Dat wordt een lange rit van meer dan 250 mijl (400 km).

• 08 Augustus 2012 - 11:11

Familie Buuts:

Hoi Robert, Richard en May,

Geweldig om jullie reisverslag te lezen en jullie zo te volgen tijdens deze rondreis.
    Inderdaad jammer dat er geen foto's meer geplaatst kunnen worden.
    Maar die houden we dan tegoed tijdens de BBQ op 18 augustus.

Geniet nog van de rest van de reis, dan genieten wij mee via deze site.
    Robert, je bent een geweldige schrijver, complimenten.