San Francisco en Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu San Francisco en Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

San Francisco en Alcatraz

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 Augustus 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Om 9 uur waren we vanochtend al aanwezig bij het Tourist Information Centre om openbaarvervoertickets te kopen. Daarmee konden we vandaag de hele dag gebruik maken van alle openbaar in San Francisco. Met de bus zijn we vervolgens naar Pier 33 gegaan, waar we ons om half 10 moesten melden omdat we een uurtje later met de boot naar de voormalige gevangenis Alcatraz vertrokken. Daar aangekomen hebben we o.a. de audio-tour gedaan. In ruim een uur krijg je dan een heel goede indruk hoe vreselijk het geweest moet zijn om daar opgesloten te worden. Niet voor niets hanteerden ze de slogan "if you break rules, go to prison, if you break prisonrules, go to Alcatraz". Na Alcatraz zijn we naar Pier 39 gelopen, waar tientallen zeeleeuwen liggen te luieren. Na de lunch hebben we de cable-car genomen, die zo bij San Francisco hoort. Het leuke is dat je er echt aan mag hangen, zoals je dat ook altijd op TV ziet. Geinig om te doen.
Ook hebben we Fishermen's Wharf, Telegraph Hill en het Central Business District, het zakelijk hart van San Francisco bezocht. Daarna zijn we naar Coit tower gelopen, ruim 400 trappen lopen. Dat was best zwaar (voor papa en mama tenminste). Bij de Coit tower heb je een heel mooi uitzicht over San Francisco. Daar hebben we nog een aantal wilde papegaaien gezien, die normaal aan het Justin Herman Plaza zitten, maar daar vandaag niet waren. Terug zijn we wel met de bus gegaan naar China Town. Het lijkt daar inderdaad China (denk ik, want ik ben daar nog nooit geweest). Op Levi Plaza hebben we het hoofdkantoor van Levi's bezocht en het daarbij horend klein museum over het ontstaan van Levi's. Tot slot hebben we Union Square nog bezocht, waar de dure winkels van San Francisco zijn gevestigd, zoals Maci, Louis Vuitton en Victoria's Secret. Met de Cable car en de bus tenslotte weer terug naar het hotel. Wat ons opviel iscdat er erg veel zwervers zijn in San Francisco. Best zielig om te zien hoe deze mensen hun leven (moeten) leiden.
Nu vlug even douchen, omkleden en dan gaan eten, en dan is deze dag ook weer voorbij. De tijd vliegt werkelijk om, maar wat hebben we al veel gezien en gedaan. Gelukkig hebben we de foto's nog, want papa knipt heel wat af.

• 07 Augustus 2012 - 12:05

Lizet Bressers:

Hoi vakantiegangers.
    zo te lezen hebben jullie een prachtige vakantie.
    Hebben jullie ook foto's van San francisco?
    We volgen jullie mee veel plezier.
    Groetjes de Bressertjes.