Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Lakes Park, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Lakes Park, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Robert

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Yosemite Lakes Park

Vanochtend vertrokken uit Mammoth Lakess richting Yosemite national park. Een rit van een dikke 100 mijl (160 km). Via de Tiogapass zijn we Yosemite binnen gereden. Hier is zoveel  prachtige natuur te zien, zoals watervalletjes, beekjes/riviertjes, bergen en bergweides. Daarom hebben we onderweg vele tussenstops en fotoshoots ingelast. Op El Capitan, een hele steile berg, zagen we zelfs mensen die er tegen op probeerden te klimmen (zie foto). Ook het uitzicht op Half Dome was heel mooi. Vanwege de mindere sneeuwval van afgelopen winter, stroomden de watervallen van Yosemite veel minder dan normaal.
Een andere bezienswaardigheid in Yosemite park zijn de Sequoia's, de enorme, dikke bomen. Om hier te komen moesten we net als gisteren een heel stuk lopen. Om niet te verdwalen heb ik dit keer maar zelf voorop gelopen. Een van de Sequoia's was zo enorm breed dat er zelfs een tunnel in uitgehakt is (zie foto). In het park hebben we nog verschillende dieren gefotografeerd o.a. de woodpecker (specht), (grond)eekhoorn, en een hert. Helaas hier geen beer gespot.
Ongeveer drie kilometer buiten het park zat ons hotel, in El Portal. De enige eetgelegeheid was een take-away pizza, waar overigens niks mis mee was. Na nog even gezwommen te hebben ontdekten we terug op onze kamer dat we geen telefoonbereik hadden en ook van internet hadden ze in El Portal nog nooit gehoord. Onze enige informatiebron was dus de tv. Morgen in San Francisco zal het wel weer anders zijn.