Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Het motel in Lone Pine was dan eenvoudig, het ontbijt daarentegen zeer uitgebreid. En dus zijn we vanochtend met goed gevulde magen vetrokken naar Mammoth Lakes. Al vrij snel nadat we het gebied Death Valley hadden verlaten, werd de omgeving 'groen'. Erg vreemd om te ervaren dat je de ene dag in een van de drukste steden ter wereld bent, Las Vegas, de dag erna in het bijna uitgestorven en oververhitte gebied Death Valley om een dag later midden in de bossen te zitten. De temeratuur is hier ook beter, circa 26 graden Celsius. Onze 1e tussenstop vandaag was bij Hot Creek, een natuurlijke hetebron. De 'creek' heeft een hele aparte blauwe kleur en je kan duidelijk zien dat de hitte eraf komt. Het water stroomt zo Owen's river in. Helaas mag je er niet te dicht bijkomen, dus we hebben het water niet kunnen voelen.
De 2e tussenstop was bij Mammoth Mountains. Onderaan de berg moet je parkeren en vanaf daar moet je met de bus, en dat hebben we gedaan. In totaal kun je 10 stops maken, maar 2 zijn er het meest in trek, te weten nr. 6 the Devil's Postpile en nr. 9 the Rainbowfalls. Bij Devil's Postpile zie je versteende lava in de vorm van palen, zo gevormd door het ijs (zie foto). Om bij Rainbowfalls te komen moesten we eerst nog zo'n 3 kilometer omhoog lopen door het lossse zand en gruis. Papa had het er zwaar mee vanwege zijn knie, maar het was wel de moeite waard. De waterval veroorzaakt een overduidelijke regenboog. Op de terugweg liep papa voorop, in zijn eigen tempo, zonder navigatie en dus ging het geheid fout. We kwamen aan bij punt 10. Op de terugweg in de bus zagen we een beer in het meer, maar daar hebben we helaas geen foto van.
Ook zijn we nog naar een paar meren geweest. Omdat er geen motorboten gehuurd konden worden, allen roei- of electrisch, hebben we dat dit jaar maar achtwege gelaten. Om circa 6 uur zijn we aangekomen bij het hotel. Hier kregen we niet zomaar een kamer, maar meer een complete woning; 2 slaapkamers, 2 badkamers, woonkamer, keuken, 3 flatscreens en 3 dvd-spelers en ook nog een profesionele telescoop. En dat alles voor 1 nacht.
Nu nog even zwemmen en dan eten. Naar wat we gehoord hebben kun je hier overal lekker BBQ-en, dus dat gaan we dan maar eens proberen. Morgenvroeg op weg naar Yosemite.

• 04 Augustus 2012 - 20:01

Lizet Bressers:

Hoi Richard, May en Robert.
    Echt leuk om jullie avonturen te volgen,
    En jullie foto's te bewonderen.
    Hier is alles goed, en zijn al weer aan het werk.
    Heel fijne vakantie nog.
    groeten, Christian Lizet Maartje en Tom.