Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Key West

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Key West

Vandaag naar het meest zuidelijke deel van Amerika geweest, Key West. Dit is het laatste eiland van de Keys en vanaf ons hotel was deze rit 100 mijl. Deze rit ging via de US 1 Overseas Highway en wordt de de Florida Scenic Highway genoemd, een mooie route via de vele eilandjes en bruggen, waaronder de "old 7 mile brige". Aan weerszijde van de weg de prachtige turqoiuse blauwe Atlantische Oceaan.
In Key West staat een grote betonnen boei bij het Southernmost point welke het zuidelijkste punt van Amerika markeert. Dit punt ligt slechts 90 mijl van Cuba af.
Veel inwoners komen van de bahama's en hun invloed is ook te zien, toch wel een caribische stijl. Veel vrolijk gekleurde huizen en alles gaat er makkelijk en gemoedelijk aan toe. Vanwege de hitte hebben we Duval Street met zijn vele boetiekjes per auto gedaan en verder hebben we de vuurtoren bezichtigd. Nu nog even zwemmen en straks weer ergens gaan eten.
Morgen richting Miami, naar het laatste hotel van deze reis.
Morgen weer meer.

Groet,

Robert

• 17 Augustus 2014 - 22:29

Ruud:

Succes met de terugreis, mooie verslagen en mooie foto's

Groeten Ruud