Manatees - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Manatees - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Manatees

Door: Robertd

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Crystal River

Omdat de afgelopen dagen erg druk waren geweest, hadden we besloten om gisteren een keer 'uit te slapen' tot half 9, de foto's en verslagen bij te werken en na het ontbijt lekker een paar uur bij het zwembad van het hotel te gaan liggen (je wordt ouder papa en mama ook). Het weer was gisteren buitengewoon goed, dus het was lekker bij het zwembad. 's-Middags een paar kleine boodschappen gedaan (chips, cola en snoep) en gegeten bij mijn favoriete lunchroom "Subway", zijn we op weg gegaan naar Crystal River, een ritje van slechts 100 mijl (160 km). Ook hier hebben we nog even gezwommen en zijn we niet te laat naar bed gegaan, want vanochtend moesten we al om 6 uur opstaan. Vanochtend stond het zwemmen met Manatees op het programma. Direct na het ontbijt zijn we naar American Pro Dive gereden, ca 1 mijl van het hotel. Om 7 uur zaten we al een instructievideo te kijken en hadden we onze spullen (wetsuit, snorkel en flippers) al uitgezocht. Om kwart voor 8 zaten we in de boot met 2 Amerikanen, 4 Duitsers en Captain Cory. Na een klein uurtje had de captain een moeder met jong gespot en mochten we te water. Het zien en aanraken van de manatees was werkelijk een unieke belevenis. Zo'n grote beesten, ruim 3 meter met een gewicht van meer dan 500 kg, en dan zo mak. Het kalf kwam zelfs bij me hangen, een onvergetelijke ervaring. New York, Washington en al hetgeen we al gezien en gedaan hebben was prachtig, maar dit heeft alles overtroffen. Daarna hebben we nog gesnorkeld, terwijl 2 Duitsers met captain Cory gingen duiken.
Na terugkomst gedoucht en gegeten in het hotel en daarna richting Fort Myers gereden. Ook hier is het erg warm. Morgen weer een drukke dag, maar daarover morgen meer.