Key Largo, snorkelen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Key Largo, snorkelen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Key Largo, snorkelen

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

15 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

Vanmorgen van Fort Myers vertrokken naar Key Largo, een rit van ruim 200 mijl (320 km). Deze rit was goed te doen, recht toe recht aan met onze eigen muziek via Spotify, waarvoor dank aan Ruud.
Key Largo ligt aan het begin van de vele keys naar uiteindelijk Key West, het meest zuidelijke eilandje van de Keys. Er zijn ca. 1.700 eilandjes van Miami tot Key West, verbonden via een highway. Vanmiddag hadden we een snorkeltour geboekt bij het John Pennekamp Coral Reef State Park. In de Atlantische Oceaan bij dit park ligt het een na grootste koraalrif van de wereld.
Na onze aanmelding en het passen van de snorkel-outfit mochten we eerst even bij het strand gaan oefenen. Uiteraard ging ons dit goed af, aangezien we 2 dagen eerder ook al gesnorkeld hadden (met de manatees). Daarna gingen we aan boord van de boot met nog ca. 45 andere paasgiers. Na ruim een half uur varen waren zo'n 7 tot 8 mijl (11 km) uit de kust en mochten we anderhalf uur snorkelen bij het koraalrif. Het was een perfecte dag voor de tour, zonnig en kraakhelder water.
Wat we hier zagen was wederom overweldigend. Het koraal was met al zijn kleuren en vormen zo onwerkelijk, ongelofelijk dat dit echt zo bestaat. Tussen het koraal zagen we honderden verschillende vissen van klein tot groot en met de meest uiteenlopende kleuren, tot neonkleuren toe. We waanden ons in een heus aquarium met subtropische vissen. De ene vis was nog mooier dan de andere. Ook zagen we hele scholen vissen en zelfs een (grote) zeeschildpad. Dit alles was net een scene uit de film 'Nemo'. Deze tour was zeer geslaagd, wat een prachtig natuurwonder!
Na deze tour even op het privé-strand vertoefd van het hotel, ook lekker. 's-Avonds buiten in een lokaal visrestaurant gegeten (waar ook gewoon steak geserveerd werd) en voor het eerst last gehad van muggen. Maar dat drukt zeker de pret niet van deze zeer geslaagde dag.

Groeten,

Robert

• 17 Augustus 2014 - 09:18

Ruud:

Kunnen jullie nog wel bijhouden wat jullie allemaal gezien hebben, was tevens bang dat jullie toch vis gegeten hadden.

Groetenn