Everglades - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Everglades - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Everglades

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Fort Myers

Vanmorgen na het ontbijt richting Nationaal park de Everglades gereden waar we een excursie hadden geboekt bij Corey Billies Airboat. Zodra we daar aan kwamen, zagen we de Alligators al liggen. Allereerst kregen we uitleg over deze beesten en hebben zelfs een baby-alligator in onze handen gehad. Daarna de rit met de propellerboot. De stuurman deed in het begin net of hij deze boot had gestolen, met een mega vaart ging hij van start, geweldig zo als hij over de 'grasvelden,/moeras scheurde. Daarna ging hij tussen de mangroves varen, dit zijn 'tunnels van bomen met wortels in het water'.
Tijdens deze rondvaart zagen we diverse alligators voorbij komen die je bijna aan kon raken, maar dat werd afgeraden :-). Onze captain deed dit overigens wel! Het was net een pretpark-attractie maar dan wel life. Weer een totaal andere ervaring rijker.
Hierna nog even naar Sanibel Island gereden met zijn witte stranden en vele schelpen. Dit bleek echter weer een typische Amerikaanse uitleg, want we vonden het niet zo heel anders dan we bij ons gewend zijn. Wel veel schelpen, maar die mocht je niet meenemen. Ik heb nog even in de zee gezwommen, maar opeens ging het regenen, heel hard en ook donderen. Toen zijn we uiteraard gestopt met zwemmen en teruggegaan naar ons hotel. Daar aangekomen was de zon weer gaan schijnen en was het weer erg warm. Daarom nog maar even in het zwembad bij het hotel gezwommen alvorens we zijn gaan eten.
Morgen staat snorkelen bij Key Largo op het programma (koraalrif).

Groet,

Robert

• 15 Augustus 2014 - 09:01

Familie Buuts:

Hallo familie De Keijzer,
    Wat maken jullie een indrukwekkende reis, wow, leuk om jullie zo te volgen.
    Geniet er nog van!! Groetjes van ons.

• 15 Augustus 2014 - 13:19

Lizet Bressers :

Gaaf hè de USA !
    Groetjes clmt.

• 15 Augustus 2014 - 21:27

Diny:

Hallo Robert,

Het zijn leuke verslagen, de dagen zijn goed gevuld en leuke activiteiten.
    Alleen OUDERS op LEEFTIJD!!! Dan moet je ook nog aan passen in de vakantie.
    Geniet er nog van.

Gr Diny