Vliegen en Kennedy Space Center / Cape Canaveral - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Vliegen en Kennedy Space Center / Cape Canaveral - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Vliegen en Kennedy Space Center / Cape Canaveral

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Gisteren eerst lekker uitgeslapen en gegeten in ons hotel,waarna we werden opgehaald door een taxi om naar het vliegveld te gaan. De reis gaat van Washington, via tussenstop in Atlanta, naar Orlando. De vlucht naar Atlanta verliep vlekkeloos. Het was alleen even spannend of de vlucht vanaf Atlanta gecanceld zou worden vanwege noodweer, dat daar plots was opgekomen. Maar gelukkig na 1,5 uur vertraging gingen we toch verder. Ook deze vlucht ging prima. Nadat we onze 2e huurauto hadden opgehaald, een Dodge dit keer, gingen we richting ons hotel te Orlando. Alles is hier gericht op de pretparken.
Op 'mijn verzoek' hebben we vandaag een uitstapje gemaakt naar het Kennedy Space Centre en Cape Canaveral. Via een bustour kregen we het NASA-terrein (57 ha) met de (hoge) gebouwen te zien en de vele launch-pads. Ook hebben we de Apollo raket van dichtbij gezien met alle details, wat een gevaarte.
Veder was de Atlantis spaceshuttle met zijn lanceerraket/booster "uitgestald". Dit werd via een mooie introductiefilm ingeluid.
In het Kennedy Space Centre waren nog vele leerzame en interessante films en tentoonstellingen te zien over de ruimtevaart. Ik heb genoten van deze dag, wel mijn moeder veel moeten uitleggen.
Hier in Orlando, maar eigenlijk overal waar we tot nu toe geweest zijn, stikt het van de (fast-food) restaurantjes. Zelf hebben we de dag afgesloten in een knus restaurantje.
Morgen volgt Seaworld. Ik heb er alweer zin in, maar nu eerst slapen,

Groet,

Robert

• 11 Augustus 2014 - 22:43

Ruud:

Geniet van de reis, maar dat gaat wel lukken zo te lezen.

Goeten

Tags: Vliegen, KSC