Washington, deel 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Washington, deel 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Washington, deel 1

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteren nog lekker gegeten, een echte Amerikaanse steak. Natuurlijk was dit veel te veel maar om nu een doggybag voor Buck te vragen.
Vanmorgen na het goede ontbijt in het hotel vertrokken richting Washington D.C..
In Washington werden we opgehouden omdat de weg even voor Obama werd afgesloten.
We hebben eerst de lodge bezocht van de Freemaisons, daarna het Pentagon en het Arlington Cemetery. Het Cementery was erg indrukwekkend en veel groter dan ik dacht. J.F. Kennedy ligt hier begraven en er staat de tomb van de "Unknow Soldier". Bij deze tomb staan 24 uur per dag/365 dagen per jaar soldiers de wacht te houden en we hebben er ook de wisseling van de wacht gezien. Deze was ook weer echt op zijn Amerikaans, gedisciplineerd, heel waardig en respectvol. We werden er stil van.
Toen op weg naar naar Wahington waar we een sjiek hotel hebben. We hebben de auto afgeleverd op Washington Union Station, werelds meest bezochte " toeristische attractie".
Een zeer groot, maar keurig net station met marmeren vloeren en met goud bekleed plafond.
Ook vele winkels en restaurants waar we meteen maar hebben gegeten.
Deze dag hebben we alvast het Capitol van buiten bezichtigd evenals het Supreme Court (het hoogste gerechtshof van Amerika).
Na het eten werden we verast door de U.S. Army Band die een optreden gaven voor bij het Capitol. Ze brachten de typische Amerikaanse liederen zodat we nog meer Amerikaanse cultuur meekrijgen. Ik moet wel zeggen dat ze allen zeer vriendelijk zijn als we iets wilden vragen.
Morgen gaan we Washington verder bezichtigen.

Groeten,

Robert

• 08 Augustus 2014 - 15:09

Lia Jacobs:

Hallo wat hebben we het druk met jullie , Fam. De Keijzer en Ronald, verhalen te lezen.
    Wel indrukwekkend en foto.s erbij.
    zo hebben wij ook het gevoel dat we ook op vakantie zijn.
    Nog veel plezier en tot later.
    groetjes PLBBS.