Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

05 Augustus 2014 | Canada, Niagara Falls

Toen we vanochtend opstonden was het druilerig weer, het regende een beetje en het was bewolkt. Snel gecheckt of dit de hele dag zo zou zijn. Gelukkig niet, vanaf een uur of 11 zou het gaan opklaren en in de middag zou de zon doorbreken. We zaten maar zo'n kleine 10 minuten lopen van de watervallen. Wat we daar zagen was werkelijk adembenemend mooi, de kracht waarmee het water naar beneden klettert, zoiets had ik nog nooit gezien. Volgens papa lijkt het op de Krimmler wasserfallen (grapje, denk ik).
Daarna hebben we 'Journey behind the falls' gedaan; je kijkt dan vanaf beneden achter de watervallen. Heel leuk, maar het leukste van de dag was toch de boottocht naar de watervallen. Kletsnat zijn we geworden, maar zoals gezegd de zon was doorgebroken, dus we waren weer snel droog. De uitgedeelde poncho's deden weinig af.
Als laatste onderdeel stond het bekijken van de 'falls' vanaf de Skylon-tower, een toren van 160 meter hoog. Prachtig uitzicht!
Aan het begin van de avond hebben we langs de rivier gereden met de auto, waar we o.a. de 'Floral Clock', een klok van bloemen, hebben bezocht. Langs de rivier staan hele mooie huizen. Na het eten, weer bij 'de buren', hebben we de watervallen bij avondlicht bezocht. Ze worden dan geheel verlicht; mooi om te zien. Nu de foto's nog uitzoeken en dan niet al te laat naar bed, want morgen staat wederom een lange autorit op het programma, richting Lancaster, waar o.a. de Amish wonen.

Groet,

Robert.

• 06 Augustus 2014 - 22:46

Ruud:

Zo te lezen al genoeg gezien en de reis is pas begonnen. Veel plezier