Lucca (op de fiets) - Reisverslag uit Lucca, Italië van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu Lucca (op de fiets) - Reisverslag uit Lucca, Italië van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

Lucca (op de fiets)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Augustus 2013 | Italië, Lucca

Gisterenavond hebben we, zij het met af en toe schokkerig beeld , de 1e helft van Ajax - Roda JC live gekeken. Het voordeel van een android-tablet, want op onze iPad kun je de benodigde software niet zomaar installeren. Daarna zijn we gaan eten en hebben we de samenvatting nog gekeken. Het is al een week geleden dat we hier kwamen, de tijd vliegt voorbij. Vandaag stond Lucca op het programma, eigenlijk gisteren, maar dat liep even anders. Omdat het circa 95 kilometer rijden was, besloten we, nou ja eigenlijk papa, om via de snelweg te gaan. Zo'n 5 kwartier later waren we in Lucca. Lucca is een oude vestingstad waarvan de ommuring prima in tact gebleven is. In Lucca hebben we fietsen!! gehuurd en zijn over de stadsmuren heen gefietst, heel Lucca rond. Daarna hebben we te voet Lucca nog verkend. De belangrijkste bezienswaardigheden zijn Duomo di San Martino, Basiliek van San Frediano en Piazza Anfiteatro. Hiervan zijn weer de nodige foto's gemaakt. Het middageten was simpel, hotdog met drinken en ijskoffie. Ik had vandaag (nog) geen zin in ijs, straks misschien. Zojuist hebben we nog even gezwommen, want de temperatuur was vandaag weer aan de hoge kant, zodat een verfrissende duik welkom was. Dadelijk douchen, gaan eten en straks nog een kaartje leggen (wil nog steeds niet lukken) :-(