De reis en Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu De reis en Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Robert Keijzer - WaarBenJij.nu

De reis en Florence

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 Juli 2013 | Italië, Firenze

Gisteren zijn we rond 10 uur in de ochtend aangekomen in Montespertoli, ruim 1.300 kilometer vanuit Schijndel. De reis is voorspoedig verlopen, alleen bij de Gotthardtunnel hebben we ruim 3 kwartier oponthoud gehad en bij een toldoorgang had onze voorligger problemen, waardoor wij ook geen kant meer op konden. Ons vakantiepark is kleinschalig opgezet, maar wel mooi en luxe ingericht. Er is een leuk zwembad bij.

Vandaag zijn we naar Florence, of Firenze zoals de Italianen zeggen, geweest. Het was wel warm, maar niet broeierig. In Florence hebben we zoveel mogelijk van de highlights bezocht, zoals Ponte Vecchio, Duomo (de Dom), Piazza della Signoria, het beroemde plein van Florence, Palazza Vecchio, met de beelden van Michelangelo. Verder hebben we Battistero, de doopkoepel, de wensfontein, il porcellino (het zwijntje) bezocht en de Basilica di Santa Croce. Uiteindelijk zijn we naar Piazzale Michelangelo gelopen, waar we een schitterend uitzicht hadden over de stad en de rivier Arno. We moesten daar wel een heel stuk voor klimmen, maar dat was het wel waard. We hebben ons koel gehouden met ijs, gekoeld drinken, ijskoffie en koud fruit.
Bij thuiskomst zijn we gaan zwemmen.

• 28 Juli 2013 - 21:02

Ruud:

Zijn we weer op de hoogte, veel plezier

• 28 Juli 2013 - 22:35

Lizet Bressers.:

Hoi Keijzertjes.
    Prachtige stad Florence! Wij zijn er twee dagen geweest.
    De eerste dag voor de highlights en de tweede keer zijn Maartje en ik terug gegaan om te winkelen!
    Fijne tijd nog in Italie, geniet ervan!
    Groetjes Clmt.

• 29 Juli 2013 - 11:18

Jose Buuts:

Fijn dat jullie veilig zijn gearriveerd in Toscane. Geniet ervan, het is daar geweldig mooi. En ja, wij hebben die klim in Florence ook gemaakt, heavy maar zeker de moeite waard.
    Wij zijn sinds gistermiddag weer thuis van onze vakantie aan het Gardameer. Jullie hebben niets te veel gezegd; het is daar ontzettend mooi!
    Groetjes en we volgen jullie :-)

Tags: Florence